جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، دوشنبه 25 اردیبهشت‌ماه جلسه‌ای با عنوان «هم‌اندیشی و تعامل بین دستگاه‌های متولی، سیاست‌گذار و تصمیم‌گیر در حوزه صنعت ساخت‌وساز شهری» با حضور دکتر شکیب رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، مهندس کریمی آنچه رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، مهندس صدیق مقدم نائب رئیس اول سازمان، مهندس ریاحی دبیر سازمان، شهردار شهرستان اسلامشهر، رییس شورای اسلامی شهرستان اسلامشهر، رییس اداره گاز و رییس اداره برق شهرستان اسلامشهر و تعدادی از مدیران شهری و اعضای محترم سازمان در محل شهرداری این شهرستان برگزار شد.

دکتر شکیب: اجرایی شدن صدور شناسنامه فنی و ملکی منجر به ارتقای کیفیت ساخت‌وساز می‌شود
دکتر حمزه شکیب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ضمن تشکر از مدیران شهرداری اسلامشهر و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، تصریح کرد: بی‌شک خروجی این جلسات منجر به افزایش تعامل و هم‌افزایی می‌شود. چراکه هیچ‌کدام از ما راضی به روند فعلی نیستیم و باید تحولی در راستای بهبود کیفیت ساخت‌وساز شهری ایجاد شود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اهمیت بحث مسکن افزود: 45 درصد از درآمد خانوارهای ایرانی صرف تأمین مسکن می‌شود و ما مکلف هستیم با توجه به اهمیت موضوع، کیفیت ساخت‌وساز را افزایش دهیم تا در برابر سوانح طبیعی شاهد بروز حوادث تلخ نباشیم.
دکتر شکیب در ادامه گفت: بحث مهم شناسنامه فنی-ملکی ساختمان‌ها طی سال‌های اخیر همواره اجرا شده و به‌عنوان یک موضوع قانونی شناخته می‌شود و به طور حتم باید صادر شود؛ اما در ادامه با حذف درآمد ناشی از صدور این شناسنامه باید کمیته‌ای تشکیل شود که ساز و کار در جهت افزایش کیفیت را هدف خود قرار دهند.

مهندس کریمی آنچه: فعالیت مهندسان دارای پروانه اشتغال در سراسر استان معتبر است/حذف کد شهرسازی و بازگشت به قانون مشکلات متعددی را مرتفع خواهد کرد
در این جلسه مهندس علی کریمی آنچه رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، از میزبانی شهرداری اسلامشهر قدردانی کرد و افزود: از جمله مهم‌ترین مزایای جلساتی از این دست ایجاد ارتباط نزدیک و تعامل بیشتر بین دستگاهی است.
به گفته مهندس کریمی آنچه: امیدواریم با اتخاذ تصمیمات جدید، عملکردی بهتر از سالیان گذشته در حوزه ساخت‌وساز شهری مشاهده شود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تصریح کرد: در زمینه ارجاع کار، سامانه‌های مربوطه را به طرز موثری بهبود داده‌ایم و البته در زمینه بازرسی به منظور بررسی حضور مستمر مجری و ناظر نیز در آینده عملکرد بهتری خواهیم داشت.
وی در ادامه افزود: یکی از نکات مثبت شهرداری شهرستان اسلامشهر، سامانه‌ای بودن ساز و کار آن است و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از نرم‌افزاری شدن ساز و کارها پشتیبانی خواهد کرد و به طور حتم بعد از این جلسه شاهد تغییرات اثرگذاری خواهیم بود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به حق‌الزحمه پایین مهندسان برق و مکانیک و هم‌چنین محدود شدن ظرفیت شرکت‌ها در اثر شیوه‌نامه جدید وزارت راه و شهرسازی، برخی از شرکت‌ها دیگر تمایلی به فعالیت ندارند و به همین دلیل با کمبود مهندسان در حوزه‌های گفته‌شده مواجه می‌شویم.
مهندس کریمی آنچه با اشاره به موضوع مهم کد شهرسازی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان با آن روبرو هستند این است که مهندسی که از سوی این سازمان معرفی شده در سامانه ثبت و درج می‌شود ولی در شهرداری سریال نمی‌شود؛ بنابراین برای حل این مشکل درخواست می‌کنیم بعد از معرفی مهندسان برق و مکانیک از سوی سازمان و در زمان امضای جواز برای آنها کد شهرسازی در نظر گرفته شود.

دکتر حمیدی: حضور باثبات مدیران موجب بهبود عملکرد می‌شود
شهردار اسلامشهر دکتر محسن حمیدی با اشاره به ثبات در حضور مدیران و دست‌اندرکاران حوزه صنعت ساختمان گفت: مدیریت پایدار باعث افزایش تعامل و هم‌افزایی در حوزه صنعت ساختمان خواهد شد و بی‌تردید نتیجه این اقدام هماهنگی بیشتر و افزایش سطح رفاه برای شهروندان خواهد شد.

مهندس عظیمی: بین مهندسین بومی و غیربومی توازن توزیع کار ایجاد شود
در ادامه این جلسه مهندس رضا عظیمی رییس شورای اسلامی شهرستان اسلامشهر با اشاره به مشکلاتی که گاهاً قطعی سامانه‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان برای مهندسان ایجاد می‌کند، افزود: از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران درخواست داریم ساز و کاری به منظور ایجاد توازن توزیع کار بین مهندسین بومی و غیربومی شهرستان اسلامشهر طراحی و تدوین شود.
رییس شورای اسلامی شهرستان اسلامشهر با اشاره به اهمیت تعیین تکلیف موضوع کد شهرسازی در شهرداری اسلامشهر تصریح کرد: برخی از سازندگان حتی 6 ماه است که موفق به اخذ پروانه نشده‌اند و امیدواریم با جلساتی که در آینده برگزار می‌شود، این مشکل برطرف شود.

در ادامه نیز ملاقات صمیمی با اعضای محترم سازمان و پرسش و پاسخ پیرامون مسائل و دغدغه‌های جامعه مهندسی صورت پذیرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *